23 Şubat 2009

AH POLAT VAH POLAT

Bülent Korkmaz Galatasaray Takımı'nın başında
Daha önce herkesin bu sezondan inanılmaz ümitleri varken ben demiştim ki bu takımdan bir cacık olmaz. Baros’un alınması hani belki bir işe yarayabilir derken Skibbe gibi bir adamın bu takımın başına getirilmesinin yanlışlığını gayet açık ve net anlatmıştım. Aradan geçen sadece birkaç ay ve bugün Sayın Skibbe takımdan kovuldu. Şimdi bu beni Adnan Polat ve ekibinden daha mı akıllı yapıyor? Yani yıllarını futbol içinde geçirmiş koca bir iş adamı, başkan ve ekibi, benim gördüğümü göremiyor denebilir mi? Bilmem, belki evet belki hayır ama konu zaten bu değil.

Şimdi gidenin yerine getirilen adama bakalım. Büyük kaptan Bülent Korkmaz! Gerçekten Galatasaraylılığına ve futbol kariyerine diyecek tek kelime kimse bulamaz. İnanılmaz bir adam kendisi. Yine aynı yazımda bu adama büyük haksızlık yapıldığını, bu yüzden Galatasaray camiasının vefasızlığını yazmıştım. Bugün o adam bu takımın başına getirildi. Valla ne diyeyim, benim en sevdiğim konu etiketime bir yazı daha çıktı; “Bu ne perhiz, bu ne lahana turşusu!”

Bülent Korkmaz çok yetenekli ve çok iyi bir fubolcuydu, Skibbe de. Korkmaz teknik adamlığa başladığından beri inanılmaz kötü sonuçlar aldı, Skibbe de. Korkmaz yaş olarak ve tecrübe olarak Galatasaray’ın yönetim yükünü kaldıracak konumda henüz değil, Skibbe de. Bülent en son sezonu bitiremeden takımından kovuldu, Skibbe de... İsimler farklı ama senaryolar aynı. Ben hep Türk teknik adam yanlısı olduğum için benim için bu bir avantaj, tabi Hagi’yi ayrı tutuyorum. Ama Polat bu kararıyla ne kadar küçük vizyonlu olduğunu, bu takımı daha önce yöneticiyken de aynı kafa yapısıyla bir yerlere getiremediği gibi, başkanlık zamanında da getiremeyeceğini bence ispatlamış oldu. Skibbe giderayak çok güzel bir laf etti ayrıca. Dedi ki: “Kocaelispor maçında 87'de skor 3-3 olsaydı, belki de burada konuşuyor olmazdık.” Şimdi hepimiz biliyoruz ki bu adamın yetersizliği Baros’un kaçırdığı penaltıyla ortaya çıkacağından daha barizdi ama yönetimler basiretsiz kararlar aldığı zaman adamı böyle haklı konuma sokabiliyorlar işte. Gerçekten de 3-3 bitseydi maç Skibbe devam edecekti. O zaman Skibbe iyi mi olacaktı? Böyle takım yönetilir mi? Bu arada Fener’in ne yapacağını merakla bekliyorum sonuçta çok farklı değil orda da durum.

İki sezondur takım aynı teknik adamla sezonu kapayamıyor! Bu sezon Şampiyonlar Ligi bile, değil Türkiye lig şampiyonluğu, hayal olmuş artık. Takım bence genel anlamda yeterli. Birilerinin Ümit Karan’ın kıymetini bilmesi lazım. Bu takım bundan sonra daha iyi yerlere gelir başında kimse olmadan, yada Cevat Hoca yeterli. Bülent Korkmaz yanlış seçimdir. Eğer Kalli’nin maşası olarak görev yapacaksa bilemem ama tek sorumlu olarak Korkmaz bu takıma faydalı olamaz, çok genç. Bu adamı bu şekilde harcarlar ancak. Eğer bu yönetim efsane kaptana yapılan haksızlığı bu şekilde telafi edeceğini sanıyorsa bu takıma en büyük ihaneti yapıyordur ve bence kelleleri gerekir.

Daha önce de söyledim yine sölüyorum, Galatasaray tecrübe kazanılacak yer yada bir deneme tahtası değildir!

GÜNCELLEME: (24-Şubat-2009) Benim yazımdan sanki Bülent'in başarısız olmasını beklediğim gibi yanlış anlamlar çıkabilir diye bir ekleme yapmak istedim. Korkmaz İNŞALLAH başarılı olur. Her hâlükârda Skibbe'den iyi olacaktır çünkü hem UEFA Kupası'nı kazanmış bir oyuncu olduğu için oraya giden yolu iyi bilen biridir, hem de o kadar seviyoruz ki tüm camia ve taraftarlar ona sonsuz destek verecektir. Bu seçimin aslında biraz popülist biraz da camiayı birleştirici bir adım olduğu aşikârdır. Ben sadece tecrübe olarak çok genç olduğundan Fenerbahçe'li Oğuz'a olanın tekrarlanmasını istemediğim için biraz da, 'tek başına' gelmesinin sakıncalarını anlatmaya çalıştım. Yoksa tek yürek arkandayız büyük kaptan!

ugurarcan | 23-Şubat-2009 | KCo.

resim: http://www.galatasaray.org

1 yorum:

  1. beşiktaş sen bızım herseyımızsın :)
    allah razı olsun fener bahce , galatasaray yonetımlerındekı hatalı karraları verenlerden..
    yoksa bız bu tupculerle uzun seneler boyu sampıonluk goremezdık.. sayenızde gorucezzzz:)
    tabi sivas faktorunude unutmmak laızm buyuk konusup sonra yutmıyım

    YanıtlaSil