11 Mart 2010

YAYINDAN KALDIRSANIZ DA... BU KALP SENİ UNUTUR MU?


3. haftayı bitirdik... Yoksa bir ay oldu mu? Bilmiyorum...

Bu yaşıma geldim ama severek izlediğim, pervasızca takip edip, üzerine yazıp, konuşup, kafa patlattığım dizi sayısı bir elin parmaklarını geçmedi. Yaklaşık 4-5 ay öncesinde başlayan "Bu Kalp Seni Unutur Mu?" dizisini fena şekilde kafaya taktığımı bilmeyeniniz varsa ya tanıştığımıza memnun oldum ya da bloguma hoş geldiniz. Yakın zamandaki yazılarımı okursanız ne demek istediğimi anlayacaksınızdır :=)

Ne oldu bilmiyorum ama aldığım duyumlar pek hoş değil. Dizi uzun süredir yayınlanmıyor. Önce duyduğum şey, kalitesiyle orantılı yüksek bütçeye sahip olan bu yapımda birçok insanın, en başta oyuncuların, paralarının verilmediği ve bu yüzden ekibin boykot ettiği oldu. Daha sonra haberlerde bunun yalanlandığını, yayıncı kuruluş ile film ekibinin ekonomik şartlar gereği karşılıklı anlaşarak 10 gün süreyle çekimlere ara verdiğini okudum. 'Sorun yok' denmişti yani. Bölümlerin arka arkaya, yayın tarihinden çok önce çekildiğini düşündüğümüzde 10 günlük aranın çok büyük bir olumsuzluk yaratmayacağını düşündüm ben de. Ama gelin görün ki hâlâ ne bir bölüm yayınlandı ne bir haber var. Yakın zamanda da bir arkadaşım bana çok uzun beklememem gerektiğini söylemişse de inanmamıştım ama açıkçası dizinin geri gelmeyeceğinden korkmaya başladım.

Öte yandan bu kadar doğru ve cesur bir yapımın bu denli "kritik" bir dönemde yayınlanıyor olması başından beri zaten ilginç geliyordu. Bugün yayında 80 tane (abartıyorum tabi, sanırım yani) dizi varken, ShowTv "Ezel" dizisini elinden kaçırmışken, tamam belki bu parasal sıkıntının bir belirtisi olabilir ama ellerinde harcayacak para kalmış olması da demektir aynı zamanda, bu diziye arka çıkacak bir sponsor bulunamamasında ben bir bit yeniği arıyorum tabi. Bu kadar sevilmiş (politik içeriğinden dolayı birçok insan tarafından itiraf edilemeniş de olsa) bir diziyi çok geç saate alıp yerine salak saçma Amerikan müsvettesi bir dizi olan "Kahramanlar"ı koymalarından bir anlam çıkmarmak lâzımdı belki de. Hepsinin üzerine bir de en ufak olayda magazin yapan medya ise bu konuda gıkını bile çıkarmıyor! Bilemiyorum adım adım bu dizinin ayağı kaydırılmış olabilir gibime geliyor. Sanırım zaman içerisinde bunun cevabını daha net olarak alacağız.

Bu ülkede o kadar daha büyük ve önemli değerler sessizce ve sinsice ortadan kaldırılıyor ki, bu dizinin yayında kalmasını beklemek de belki kendi adıma bir saflık oldu. Ama yaşananlar ortada, acılarını yaşayan birçok insan halen hayatta ve bugün bizler bile bunların acılarını farklı biçimlerde çekiyoruz. Susturma, kapatma, sindirme yöntemleri 80 yıldır işe yaramadı niye şimdi yarasın ki? Eğer, birileri varsa bunun arkasında onlara diyeceğim tek şey: Bu diziyi yayından kaldırsanız da bu kalpler o yaşananları unutur mu?

ugurarcan | 11-Mart-2010 | HJ308

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder