20 Ocak 2009

İlköğretim 3. Sınıf Sorusu

Shocked @ http://www.cccoe.net
Bazen düşünüyorum geçen yazımın başlığı "Bu ne perhiz, bu ne lahana turşusu" sözünü direk tüm bloguma mı koysam diye; çünkü o kadar çok konu çıkar ki bu başlık altına uyacak, herkes şaşar kalır. İşte biri daha... Aslında bu yazıyı direk "yorumsuz" yayımlamam lazımdı ama beni bilirsiniz dayanamadım. Bu soru 3. sınıflara sorulmak üzere müfredata konmuş. İnternethaber.com sitesindeki bu habere göre de bu soruyu birçok yetişkin insan çözemediği gibi sorunun yanlış olduğu iddia edilmiş.

Gel gelelim bugünki bu haberde sorunun cevabı verildi. Ben de cevaba bakmadan çözmeye çalıştım önce ve ne yalan söyliyeyim, çözemedim. Cevabı okuyunca da tepkim direk "OHA!" oldu zaten. Sanırım biraz 3. sınıflara sorulmuş olduğunu bilmenin yarattığı "Ne kadar zor olabilir ki canım!" ön yargısı, biraz da sorunun abesliği falan yan yana gelince deli manyak bir soru çıkmış ortaya.

Bu örnek de gösteriyor ki bizden bir cacık olmaz. O yaştaki çocuklar dünyanın en iyi eğitim ve öğretiminin verildiği ülkelerde hâlâ hayatı oyun üzerinden ve en basit haliyle öğrenirken bizimkilerin yaptıklarına bakın. Hani kimse bana bizim çocuklarımızın daha iyi olduğunu da savunmasın zaten kendileri gülünç hâle düşerler. Ne diyeyim, Allâh ıslâh etsin!

İşte soru altta. Cevap ise bu adreste. Bakalım çözebilecek misiniz?

Bol Şans... İhtiyacınız olacak :)
Levent ve Bülent oğullarıyla balık tutmaya gittiler. Levent oğlunun tuttuğu balığın iki katı kadar balık tuttu. Bülent de oğlunun tuttuğu balığın iki katı kadar balık tuttu. Toplam 21 balık tutulmuştu. Levent’in oğlunun adı Mert’ti.

1) Bülent’in oğlunun adı nedir?
2) Her biri kaç balık tutmuştur?
ugurarcan | 20-Ocak-2009 | KCo.

photo: Shocked @ http://www.cccoe.net

4 yorum:

  1. Aptallik sinirini zorlayan bu sorunun cevabini illa ki merak ediyorum ama bakmadan once bu soruya yakisir benim aptalca cozumum su sekilde olur..

    Levent'e x diyelim, oglu Mert'e y, Bulent'e z, ve Bulent'in ogluna da t..

    soruya gore x=2y ve z=2t ve x+y+z+t=21
    yani; x+x/2+z+z/2=21
    3x/2+3z/2=21
    3(x+z)=42
    x+z=14 hadi iice sacmayalim carpanlarina ayirarak 14 un cift sayi toplamlari olarak 6 ve 8 i alalim..

    ve babalarin tutuklari balik sayilarini 6 ve 8 gibi dusunelim ve cocuklarda yarisini tuttugu icin 3 ve 4 olsun diyelim..
    6+8+3+4=21 i bulalim..

    son sik sacmasina da 4 balik tutan 4 harfli Mert olsun, 3 balik tutan digerine de hiimmm ne diyelim Ali..

    ewttt harikaa..cok sinirlendim simdi cidden!!

    YanıtlaSil
  2. bir eğitimci olarak ben de bu soruya yorum yapayım:) Yapılandırmacı eğitimle birlikte öğrencilerin seviyeleri yükseldi (!) velilerin de tabi ki (iyi bilgisayar kullanma,proje hazırlama vb.) bu doğrultuda hazırlanmış bir soru olabilir :)

    YanıtlaSil
  3. gercek hayatta asla lazım olmıcak bılgılerle genc beyınlerı dolduruyorlar ve sıkıyorlar.. kımse okumak ıstemıyor haksız da deıller dogrusu ..
    hıc bı zaman algılayamamısımdır havuz probblemlerı ve onun elınde 2 armut var sunun elınde 5 elma ayse de de 10 karpuz kımınkı daha fazla . kım mutlu? gıbı salak sapan soruları
    velhasıl cevabını bıle merak edıp bakmadım .. dırect çuuşşş bu ne yaa yazık bu veletlere kafalarını neyle yoruyorşlar dıe dusundumm :)

    YanıtlaSil
  4. balığa dört kişi değil, üç kişi çıktılar.

    Bülent, Levent ve Mert: dede-baba ve oğul.

    bu kadar tantana yapılacak bir soru değil.

    Mert x balık
    Levent 2x balık
    Bülent 4x balık

    toplam 7x=21
    x=3

    Mert 3, Levent 6, Bülent 12 balık tuttu.

    YanıtlaSil