4 Eylül 2008

Kendine Yardım Projesi (KEYAP)

KEYAP
BU YAZI BİR SOSYAL SORUMLULUK PROJESİ HAKKINDADIR. BURAYA UĞRAYAN VE UĞRAYAN ARKADAŞLARI OLAN HER BİR YÜREĞİN GEREKLİ HASSASİYETİ GÖSTERECEĞİ ÜMİDİYLE...
* *
"YOLA ÇIKTIK. GİDİLECEK MUTLAKA BİR YER VARDIR."
* *
2006 yılında katıldığım bir kişisel gelişim seminerinde tanıştığım bir kocaman yürek; Ferhat Şahin. Kendisi bir sokak çocuğu. Sokaklarda geçmiş ömrünün büyük kısmı. Her türlü kirli işe bulaşmış nerdeyse; tiner, hırsızlık, adam yaralama, soğuk gecelerde İstanbul kaldırımları, itilmişlik, kakılmışlık, ümitsizlik, isyan, ve en çok da güvensizlik. Belki de değil hatta kesinlikle öyle ki çoğumuzun hayal bile edemeyeceği bir dip kuyu O’nun evi olmuş yıllarca. O seminerde karşımda duran bir çocuktu bu. O kadar acı vardı ki içinde, eşi benzerini görmediğim o hayata karşı alaycı gülüşü bile saklayamıyordu o acıyı. Ferhat gülüyor, ben acı çekiyordum. Bir defasında bana dönüp ‘hayatta herşeyin en iğrencini gördüğünü, yaşadığını, ve kimseye artık asla güveni kalmadığını’ söylediğinde anlamıştım ki bu sefer herşey farklı olacaktı. O günkü soğukluk ile son günkü sıcak kucaklaşma arasında takvim üzerinde geçen birkaç gündü belki ama aslında onyılların hesaplaşmasıydı yaşanılan... Orda yaşadığım duygular apayrı bir yazı konusu aslında.

Ferhat o seminere kendi bölgesindeki sokak çocuklarının lideri olarak gelmişti ve amacı öğretilerini bizimle birlikte özel bir proje kapsamında kendi kardeşlerine geri götürmekti. Organizasyonumuzun bir girişimi olan bu projede amaç bu pırlanta gençlerin insanlara, dünyaya, ama önce kendilerine yeniden güvenmesini sağlamak ve onlara “yapabilirsin” demekti. Ama bu sefer bir farkla; gerçekten samimîce. İlerleyen zamanlarda sadece bu çocuklar için yapılan toplantılardan birkaçına ben de katıldım. Tarif edliemez bir duyguydu orda yaşadıklarım. Ben ABD’ye döndükten sonra havadisler bana hep gelir oldu, girişimler devam etti, verilen destek arttı, ama en önemlisi başlangıcını gözlerimle gördüğüm bu harika değişim daha da ilerledi. Geçtiğimiz aylarda organizasyonumuzun liderinin vefatından sonra acaba ne olacak diye düşünürken sağolsun Facebook (özellikle Türkçe arayüz çıkardıkları için) üzerinden muhteşem bir haber aldım. Sizlerle paylaşmak istediğim de aslında bu.

KEYAP (KEndine YArdım Projesi) adı altında Ferhat Şahin ve Uğur Eroğlu önderliğinde bir sosyal sorumluluk girişimi bu. Bu iki harika çocuk tamamen kendi çabaları ve Ahmet Aydın’ın profosyonel desteğiyle “kendilerine yardım etme” projesi başlattılar. Blog’umda VİTRİN kısmına da bununla ilgili bir not düştüm zaten. Bu ekip SOKAK KEDİSİ adı altında bir dergi çıkarmaya başladı. “A” kalite iş çıkardıkları bu dergiyi çeşitli ekipler kurarak Türk halkına ulaştırmaya çalışıyorlar. Yıllık olarak 11 sayı basacakları bu aylık derginin tane ücretiyse 3YTL. Yıllık abonelikte (33YTL) kargo ücreti almayacaklar. Burdan gelen kazancın yarısı Uğur Eroğlu’nun da ortağı olduğu ve bu oluşumda ortak olan KAYRA İletişim Meyda Danışmanlık Pazarlama Şirketine, diğer yarısı da yardıma muhtaç biriyse satan kişiye yada genel havuza kalıyor. Bu arada Kayra da “iyilik” anlamına geliyormuş. Bu kuşe kağıda basılan ve harika hazırlanmış derginin grafikerliğini yapan Uğur Eroğlu da zamanında sokaklarda yaşamış biri. Derginin 2. sayısı çıktı bile...

Amaçları bu gençlere istihdam sağlamak ve “emeklerinin karşılığını” onlara geri döndürmek. Bu sayede kalacak yer, tedavi parası, eğitim parası, burs, vb. ihtiyaçları bile karşılamak mümkün olacak. Bu sayede onlara hayata yeniden sarılarak topluma faydalı olma şansı yani ikinci bir şans verilecek. Şu anda bünyelerinde Umut Çocuklarından 7 genç çalışmaya başlamış bile. Dergi yanında daha birçok hizmet de sunuyorlar. Bu proje ayrıca sadece kendilerine değil, diğer ihtiyaç sahibi insanlara da el uzatmalarını sağlayacak.

Bu konuda daha çok şey yazabilirim. Bunun yerine isterseniz ki umarım istersiniz buradan kendilerinin hazırladığı sunumu indirebilir daha detaylı bilgi edinebilirsiniz.

Bu çocuklar ülkemizin yarayan kanası. Yakından gördüm, yaşadım, dokundum, hissettim, biliyorum. Belki ne yaşadıklarını aklım almaz, anlayamam ama sahip oldukları potansiyeli biliyorum. O kadar harika çocuklar ki bunlar herşeye rağmen dirençli ve arzu dolular. Birbirlerine kenetlenmiş birşeyler yapmak istiyorlar. “Nerde bu devlet, nerde bu insanlar” sloganı onlar için geçerli değil, onlar herkese ders verircesine “KENDİNE YARDIM ET” diyorlar... Sırf bu bile onların ne derece olgun olduklarının kanıtı değil midir? Onlar sadece 3 YTL istiyorlar emeklerinin karşılığında, ben diyorum ki yıllık abone olun ve 33YTL verin. Alın o dergiyi okuyun ve günlük koşturmacalarımızda görmediğimiz neler olduğunun farkına varın. Arkadaşlarınızı da üye yapın; yeter ki birşey yapın! Ayda 3, yılda 33 sizin için belki de hiçbirşey ama onlar için çok şey. Hedefleri 6 ayda 50.000 tiraj. Herşeyleri profosyonel bu çocukların, çalışıyorlar, didiniyorlar, kendileri kazanmak istiyorlar... Dedim ya BİLİYORUM! Bu çocukların uzun yıllar gidecek yerleri olmadı. Şimdi artık yola çıktılar, gidecek bir yer de mutlaka olacak! Bizlere de bu konuda önemli görevler düşüyor.

Çok daha detaylı bilgi için buradan sunumu indirebilir, Facebook’tan Ferhat Şahin’i yada Uğur Eroğlu'nu bulabilir, beni aracı yapabilir, yada KAYRA İletişim Meyda Danışmanlık Pazarlama Şirketiyle (Melek Hanım, Uğur veya Kemal Bey'i isteyin) irtibata geçebilirsiniz. Şirket telefonu: +90 212 297 49 11.

Bu arada Facebook kullanıcıları bu projeye destek vermek için özel olarak yaratılmış uygulamaya (Support Cause) üye olabilirler. Aynı uygulama MySpace üzerinden de oluşturulmuştur.

BU BİR SOSYAL SORUMLULUK PROJESİDİR. BURAYA UĞRAYAN VE UĞRAYAN ARKADAŞLARI OLAN HER BİR YÜREĞİN GEREKLİ HASSASİYETİ GÖSTERECEĞİ ÜMİDİYLE...

Sevgiler.
ugurarcan | 4-Eylül-2008 | KCo.

kısmî kaynakça: Kwan Yin

7 yorum:

  1. BİZE OLAN YARDIMLARINDAN VE İYİNİYETİNDEN DOLAYI SANA ÇOK ÇOK ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM. FERHAT ŞAHİN, UĞUR EROĞLU,GÖNGÖR HALICI, ÖZKAN YAZAN, KEMAL MALLI, SEVGİLER SAYGILAR, YARADAN SİZİN GİBİ İYİ İNSANLARA GÜÇ KUVVET VERSİN.

    YanıtlaSil
  2. Sokak kedisi dergisine bende üye oldum.Kesinlikle her sosyal sorumluluk duygusu gelişmiş olan kişilerin yani tam anlamıyla insan sıfatını hakedenlerin alması lazım.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. desteklerin için sana bütün arkadaşlarım adına teşekkür ediyorum
    yaradan sizi bizden uzaklaştırmasın. sevgi ve saygılarımla

    YanıtlaSil
  4. sevgili Tuana, tesekkur ederim. destegin icin tesekkur ederim. sizlerin bizlerin yurekleri, o kedilerin cabalariyla cok guzel seyler olacak, buna inancim sonsuz. tesekkur ederim...

    kirli, ne kadar ironik aslinda, adin kirli ama yuregin ne kadar temiz... sevgiler!

    YanıtlaSil
  5. ne kadar güzel bir çalışma. bunun haberini amerika üzerinden almak garip geldi.arkadaşlara mailleyeceğim.

    YanıtlaSil
  6. ne kadar güzel bir çalışma. bunun haberini amerika üzerinden almak garip geldi.arkadaşlara mailleyeceğim.

    YanıtlaSil
  7. tesekkurler arzu pinar. malesef hala korkuyoruz biz. sorunumuz burda. korkumuzdan bircok seyi yitirdigimiz gibi hayatlarimizda, bu harika gencleri de yitiriyoruz. bu proje de bunun onune gecmek icin kuruldu; hemde kendi tirnaklariyla kazilarak. bizim birsey yaptigimiz yok destek olmaktan baska. emek onlarin! hak onlarin!

    verdigin, verecegin, saglayacagin her destek dalmasi icin binlerce tesekkur sana!

    YanıtlaSil