4 Ağustos 2008

Amerika'nın İlk ve Tek Türk Radyosu

Florida Türk Radyosu Logo
Son zamanlarda çok hoşuma giden bir başka oluşumu yine sizlerle paylaşmak istedim. Şimdiki adıyla 'Florida Türk Radyosu', yeni adıyla 'Amerika Türk Radyosu'.

Birgün işteyken burdaki Türk e-posta gruplarından birinden gelen bir mesajda ilk gördüm isimlerini. Dinlemeye koyuldum ve sıkıntılı bir günde karşımda Ferhat Göçer ile yapılan melankolik bir sohbet ne yalan söyliyeyim ki beni çok da etkilemedi. Fakat fikir çok hoşuma gitmişti ve içimdeki dürtü beni yapıcı bir eleştri yapmak adına herzamanki mizahî ama iğneli üslûbumla bir mesaj atmamaya itti. Doğrusu her ne kadar o günden bugüne o anda eleştirdiğim Sevi Abla hergün bana takılsa da, hatta canlı yayında bile, iyiki yapmışım diyorum çünkü muhteşem bir ekiple henüz kısıtlı da olsa tanışma imkanı bulmuş oldum.

Bu ekip bambaşka. İşin liderleri kendi dallarında tam profosyoneller ama bu işi de inanılmaz bir aşkla, hiçbirşey beklemeden yürütüyorlar. Sen geliyorsun Amerika'da sıfırdan tam teşekküllü radyo kuruyorsun ve tek reklam almıyorsun; bu da her kuruşun kendi ceplerinden çıkması anlamına geliyor. İllâki işler ilerleyince o da olacak ama bunca zaman oldu hala reklam yok çünkü amaçları para değil, hizmet... Ekipte herkesin çok tanıyacağı bir harika çocuk da liderlik konumunda olanlardan. Kendisi Türkiye tarihinde gelmiş geçmiş tartışmasız en büyük ve en kaliteli sanatçılardan biri olan Barış Manço'nun oğlu Doğukan Manço. Programların çoğunu zaten Sevi Sarı (Nam-ı değer Florida'nın Barbie'si) ve Doğukan Manço düzenliyor. Arada Türkiye'den de programcılar ve hatta şarkıcı Erdal (90 jenerasyonu iyi bilir 'Gülendam' parçasını) ve Erol Büyükburç bile program kayıtlarını yolluyorlar. Bununla kalmıyor bu harika ekip, Türkiye'nin Amerika Baş Konsolosu'ndan tutun da, Türk Dil Kurumu, Tarih Kurumu başkanlarına, ve Bedrettin Dalan gibi isimlere kadar konukları alıyorlar programlarına. İsimler böyle olunca söyleşilerin tadı da tarifsiz oluyor tabi. En son aldığım habere göre Türk pop şarkılarının remix hallerini çalacak bir arkadaşın programı başlıyormuş. Zamanla oturuyor herşey.

Kurum olarak henüz çok yeniler. Bünyelerinde çok fazla profosyonel yok ama yüreğini koyan pırlanta gibi birsürü gönüllü var. Resmen harikalar yaratıyorlar. İnternet sayfalarından dinlemek şuandaki tek küresel yol da olsa çok yakında inşallah Sirius ve XM Radio üzerinden milyonlara uydu radyosu üzerinden ulaşabilecekler. Onları ilk ve tek yapan ayrıcalık da tam buradan geliyor zaten. Amerika yollarında arabanızla giderken yada New Hampshire sahillerinde martıları izlerken canlı canlı dinleyebildiğiniz bir Türk radyosu, o an telefon açıp konuşabildiğiniz ve hatta istek parça çaldırabildiğiniz, SİZE AİT bir Türk radyosu fikri sizin içinizi gıdıklıyor mu bilmiyorum ama beni inanılmaz heyecanlandırıyor. Gidecek çok yol var elbet ama mutlu günler yakındır, hele böylesine muhteşem bir ekip varken bu işin arkasında.

Bu arada, dün büyük bir süpriz yaparak Sevi beni canlı yayına aldı. Çok değerli bir konuğu varken beni kendi insiyatifiyle canlı yayına alması beni gerçekten çok mutlu etti. Arada çaktırmadan da baskısını yapıyor gerçi ama kimbilir belki bugün fanatik bir dinleyici olarak önerdiğim bu radyoyu gün gelir bir programcı olarak öneririm, kimbilir...

Florida (Amerika) Türk Radyosu'nu Dinlemek İçin Tıklayın...

ugurarcan | 4-Ağustos-2008 | 21:35 | HJ308

resim: http://www.floridaturkradyosu.com

2 yorum:

  1. şu an Jeff Beckley den Hallelujah parçasını dinliyorum,belki sözler türkçe değil fakat okurken o kadar güzel bir anlam kattıki yazdıklarınıza (: sanki beni o dediğiniz sahilde türk radyosunu dinlerken hissedebildim (:

    okumaktan zevk almak bu olsa gerek,aynı şekilde devam etmeniz dileğimle,bu yazılara.orda bir lobimiz olmasa bile çıkan bir sesimiz olduğunu bilmek gerçekten güzel.

    YanıtlaSil
  2. :)) tesekkurler. ne mutlu bana o hissi biraz da olsa hissetmene vesile oldum. o parca da bu arada cok guzeldir hani :)

    cikan sesimiz cok aslinda. sorunumuz bizim cikan ses eksikligi degil, harmoni eksikligi. medeniyet denilen tek disi kalmis canavar yuzyillardir cok sesli muzik yapiyor; onca farkli sesi bir araya getirip senfoni olustururken biz hala tek sesli muzikteyiz cunku harmoniyi bir turlu yakalayamadik. ilginc bir betimleme degil mi?

    sevgiler.
    ellerine, gozune, zamanina saglik.
    ua

    YanıtlaSil