22 Ağustos 2008

2008-2009 Türkiye Süper Ligi Başlıyor!.. Da Peki Nerede İzlemeli?


Oh Yarabbim sana şükürler olsun ki sezon yarın açılıyor. Yeniden haftasonlarım evde televizyonumun karşısında maç izleyerek geçecek; yani en azından cumartesi sabahları ve pazar nerdeyse tüm gün (Maraton sağolsun).

Son günlerde farkettim ki ne zaman maçların başlamasından kaynaklanan sevincimi birileriyle paylaşsam herkes bıyık altından "garantili" sorular soruyor bana maçları nereden izlediğime dair. Yani 'izleyebiliyor musun?' yada 'nereden izliyorsun?' sorusu kendilerini sanki salak yada cahil konumuna sokacakmışcasına (sanki bilmelerini bekliyorum bu tür konuları Türkiye'de yaşayan insanlar olarak) genelde daha çok 'aa sen izleyebiliyordun değil mi?' türünden kaçamak sorulara yöneliyorlar. Tabi tipik Türk kültürü işte; ne kadar 'Bilmemek değil, öğrenmemek ayıptır.' desede Atatürk bizimkiler hala her .oku bilmeseler kendilerini moron hissedecekleri için bilmişlik taslayıp sonra salak durumuna düşüyorlar zaman zaman... Seçim meselesi tabi. Hoş benim verdiğim örnek çok daha masum ve moronluk yada salaklık söz konusu olmasa da genel eğilime nispeten uç bir örnek vermek istedim. Sonuçta benim de 'bilmiyorum' itirafını yapmam zaman almıştı Amerika'ya ilk geldiğimde ve bunun için Sıtkı Karahan'a ne kadar teşekkür etsem azdır.

Neyse konu dağılmadan bu konuya bir açıklık getirmek ve gerek Amerika gerek Kanada veya Türkiye dışında nerede yaşıyor olursa olsun yurtdışında yaşayan Türklere belki bilmeyeni vardır diye bu bilgiyi aktarayım istedim. Çünkü burda bile hala bu servisten haberdar olmayanlara denk geliyorum.

Amerika'da özellikle genelde herkes DFH Net'i biliyor. Kullandım, fena değil ama gerek fiyatları gerek çanak üzerinden olması beni çok sarmadı. Sonradan DIGITURK'ün internet üzerinden bu servisini gördüm: WebTv. Bu sayede seyahatte bile olsanız yayınları kaçırmıyorsunuz. Geçen senelerde sadece LigTv yayınından oluşuyordu ve yanında Show Tv, PowerTürk Tv, SkyTürk, ve İz Tv eklemişlerdi. Bu sene sonunda potansiyeli biraz daha iyi kullanma atılımıyla kanal sayısını 15'e çıkarmışlar. Tamamiyle internetten izlenen ve kalitesi "gayet" güzel olan yayınları da 24 saat Amerika üzerinden verilen teknik servisle taçlandırmışlar. 'Nedir WebTv' sorusuna DIGITURK şöyle cevap veriyor:

Digiturk WEBTV yurtdışına Digiturk kalitesi ile yayın yapan Türkiye'nin özel internet televizyonudur. Web TV sayesinde yayınlarımızı ister bilgisayar aracılığıyla isterseniz televizyonunuzdan izleyebilirsiniz. Turkcell Superlig ve Fortis Türkiye Kupası maçlarının yayınlandığı LigTV'ye dünyanın neresinde olursanız olun bir internet bağlantısı ile ulaşabilirsiniz. Digiturk WEBTV, LİG TV’nin yanısıra toplam 15 kanaldan oluşan ulusal, belgesel, haber ve müzik kanallarını da kapsayan zengin bir içerik sunmaktadır.
Dediğim gibi hani kanal sayısı bir yana teknik servis beni ÇOK mutlu etti çünkü sonuçta teknoloji bazen sapıtabiliyor ve karşımda canlı yazışabilecek (geçen sene sadece internet sayfaları üzerinden canlı sohbet seçeneği sunuluyordu teknik yardım için) biri bulamadığım için yarısını kaçırdığım ve saçımı başımı yolduğum maçlar oldu. Neyse umarım artık "anında görüntü" sorunu kalmayacak :)

Benim bilgisayarım televizyonuma bağlı olduğundan benim için gereksiz bir detay da olsa bağlı olmayan üyeleri için DigiKutu servisi de başlamış. Böylece isteyenler DigiKutu'larını televizyonlarına bağlayarak bilgisayarlarından bağımsız olarak internet üzerinden DIGITURK WebTv izyelebilecekler; aynı kablolu yayın gibi. Fiyatlarda ciddi bir artış da olsa değer genel olarak. Hoş ben LigTv'den fazla birşey izleyecek vakit bulamadığımdan ben fiyatlardan memnun değilim çünkü bana seçme şansı verilmedi. Ama burası Türkiye (pardon orası) ve müşteriyi takan kim!?! Fakat her kanalı izleyecekseniz fiyat uygun. Yıllık tek çekim en uygunu, yıllık alıp aylık ödeme seçeneğine kıyasla 2 ay bedavaya gelmiş oluyor. Aylık almak ise iyice pahalı. Neyse bugün geç olmadan alayım da bari yayınımı yarından itibaren kendi Nirvana'ma giden yolun önünü açayım :)

Unutmadan... DFH'in yaptığı "banttan yayın" sistemini DIGITURK de seçenek olarak sunuyor. Banttan yayın seçeneğinde Show Tv, Euro D, Avrupa Atv, ve Euro Star (evet malesef bu yayınlar Avrupa üzerinden gelecek ve bazen dünyanın herhalde en gerizekalı reklamlarını ve ara dolduran yarışma programlarını izlemek zorunda kalacaksınız) kanalları 8 saatlik değişimler halinde verilecek böylece akşam sizin saatinizle 22:00 olduğunda o saatin Türkiye karşılığı olan sabaha karşı verilen programı değil, aynı gün Türkiye'de saat 22:00'de verilen programı banttan izleyebileceksiniz. Tabi isterseniz saat kaç olursa olsun o anda canlı televizyonda ne varsa onu da izleme seçeneğiniz olacak; demek istendi mi seçenek sunulabiliniyormuş! Banttan yayının avantajı, reklamları az olcak, haberleri, dizileri izleyeceksiniz vs. Bir dezavantaj Avrupa üzerinden yapılan yayının ise Milli maçları yada UEFA şampiyonaları maçlarını izleyememek oluyor. Yayın hakları sadece Türkiye içinde olduğu için bu kanalların (hatta internet yayın hakları bile ayrı olarak satılıyor) televizyonlardan izlenmeme durumu oluyor ama bakalım bu sene nasıl olacak. Bu tür durumlarda Türkiye üzerinden direk yayın yapan (sanıyorum öyle) http://www.secveseyret.com/ gibi birtakım internet sitelerini bilmek faydalı olabiliyor. Orda BJKTV, GSTV gibi farklı seçenekleri bulmak da mümkün ama LigTv sadece DIGITURK üzerinde.

Bilenleriniz için hayırlı seyirler, bilmeyenlerinize de hayırlı alışverişler efendim! Bu arada tüm takımlara da başarılar, olmayacak duaya amin demeye alıştık ama hani bir umut 'bari bu sene temiz geçer' ümidimizi de yinelemekte de fayda var.

Satın almak yada daha ayrıntılı bilgi için
DIGITURK WEBTV ==> www.digiturkwebtv.com

Not:Türk filmlerini yeniden izlemek de fena olmayacak hani... :)

ugurarcan | 22-Ağustos-2008 | HJ#308

resim: http://www.digiturkwebtv.com

7 yorum:

  1. Tüm erkekler televizyonda.. dünya kadınlara kaldı :P [parantez içi benim için dünya şimdilik sadece Türkiye ile sınırlı :) ]

    YanıtlaSil
  2. yerinde olsam cok heveslenmezdim o konuda :))))))))))

    hosgeldin tatilden.
    ugur

    YanıtlaSil
  3. Arkadasim, bu digiweb ile detayli bilgi ariyorum ama web sitelerinde pek ise yarar bir bilgi yok...goruntu kalitesini kiyaslarsan dfh ile hangisi daha iyi ve digikutunun on ve arka panel fotograflarini yayinlaman mumkun mu acaba? yani kutunun ne tur cikislari oldugunu merak ediyorum...

    tesekkurler,

    Mehmet

    YanıtlaSil
  4. Mehmet Selam.

    Mesajin icin tesekkurler. Digikutu kullanmadigim icin resim yollayamam ama Digiturk'un sitesinde kutunun nasil isledigi ile ilgili bir video var ve orda nispeten detayli anlatiyor ki aslinda gercekten olayi cok basit yapmislar kullanim kolayligi acisindan. Asagida verecegim adrese gidip "Digiturk on TV" linkine tiklarsan minik bir sayfada video acilacak. Digiturk'un kendi sitesi bayagi bilgi veriyor aslinda. Ayni sayfadan kalite test goruntulerine de ulasmak mumkun. Tabi acikcasi Ligtv harici digerleri 100% sorunsuz diyemem (aldim kullaniyorum) sonucta net uzerinden verdikleri icin... Ama ligTv asil onemli olan yayin oldugundan o gayet guzel. Yine de DFH'e tercih ederim.

    DFH goruntu kalitesi olarak benziyor. Acikcasi uydu oldugu icin de iki firmanin da en iyi durumlarinda sanirim DFH daha sabit, tam TV gibi isliyor. Mesela Digiturk'te Star ile Atv'nin ses seviyeleri bile farkli, Atv acinca ses daha gur ve kaliteli oldugundan sesi kisiyorsun cunku Star derinden geldiginden sesi acmis oluyorsun gibi...

    Ne aradigina bagli. Ben uydu istemedim hem masrafli, hem uyduyu temiz tutma isi var, hem sabit yani arkadasinin evine gidip izleyemezsin, hemde yok kurulum yok cart curt paralari var. Suandaki DFH fiyatlarini bilmiyorum gerci ama genel olarak bana Digiturk daha kullanisli gelmisti. Ayrica Digiturk sadece banttan degil ayrica canli secenegini de sunuyor. En kotu netten bir aylik Digiturk alirsin begenirsen kalirsin begenmezsen DFH alirsin ama onlarda kontrat var sanirim vs. vs. Sonucta Amerika'dayiz ve Turkiye'deki gibi olmayacak o yuzden ben rahatligimi dusundum ve en onemli kanal olan LigTv kalitesi beni memnun ediyor.

    Umarim bir nebze olsun yardimci olabilmisimdir. Baska sorun varsa yardimci olmaya calisirim. Digiturk bu olaya yeni basladi eminim yakinda bircok sitede karsilastirmalar cikar, benim amacim o degildi zaten.

    Gidecegin sayfa: http://www.digiturkwebtv.com/NedirPage.aspx#

    sevgiler.
    kolay gelsin.
    ugur arcan

    YanıtlaSil
  5. Cok tesekkurler zaman harcayip cevap verdigin icin...blogunda ve hayatinda basarilar dilerim...

    YanıtlaSil
  6. neden heveslenmeyeyim?
    baba emirleri,
    sevgili dırdırı,
    kız arkadaşından ayrılmış arkadaş derdi
    alt komşunun karısına ettiği küfürlerin evde yankılanması 90 dakikalığına duruyor.. iki maç birleşirse hele değme keyfime :)

    seviyorum süper ligi.. en büyük fanıyım bu olayın :)

    YanıtlaSil
  7. harikasin me diyim :) babandan uzaktasin, sevgilinden ayril eger dirdir ediyorsa erkek oldugu halde, sevgilisinden ayrilan kizlarin derdi yok sanki adaletsiz olma, ve ev alma komsu al diyen atalarinin sözünü dinle yine çok rahat edersin inan :)))) maçlari sevmen güzel keske eglendigin için de seveseydin daha iyi olurdu :))

    Çok sevgiler sana.
    Ugur

    YanıtlaSil