27 Haziran 2008

Nokta...

We don't need no education...
Biri dedi ki: Aklım nerde?
Kaçırdım seninle.
Sorma ne halde.
Sorulmaz bu kimseye.

Öyle yürekten seviyorsan
Aklı başından atacaksın.
Kimi yanında arıyorsan
Önce içinde bulacaksın.

Diğeri dedi ki: Biz biziz. Siz kimsiniz? Ortada bir biz var ama o bizim bizselliğimiz. Sahiden siz kimsiniz? Ortada bir biz var ama şimdilik siz de biz de hissiziz. Ne ile çarparsan çarp,ben iken,sen iken bir hiçiz.

Dedim ki: ben+sen=biz o zaman siz kimsiniz, kim hissiz? 1 çarpı 1 eder 1, ancak toplarsan çoğalırız. Korku da bir his aslında ama aşktır, sevgidir bizim ekmeğimiz.

Diğeri dedi ki: Adam kadına otobüste rastlıyor hikayede. Otobüste iki kişiler. Bir adam ve bir kadın sadece. Otobüs daha kalkmamış. Sen ve ben için değil, 'biz' için kalkıyormuş. 'Hemşerim nereye gidiyor?' diye sordum birine, 'biz'e gidiyor dedi. Adam bakıyor ki hala 'ben', kadın da öyle. Biz'e giden bir otobüste 'ben' ve 'sen' aynı anda ve şimdiki zaman zarfında bulunuyorlarsa, bu ikimizi 'biz' yapmaya gelen tesadüf olmalı, 'var mısın?' diyor 'biz' olmaya. Kadın da 'varım' diyor ve ikisi mutlu bir 'biz' oluyorlar. Onlar eriyor 'biz'lerine, biz düşüyoruz 'biz'e giden bir otobüsün peşine.

Dedim ki: Kimimiz kaçırdık o otobüsü, treni belki de, kimbilir belki de yolculuk aşkına atladık çok otobüslere nereye gittiğini bilmeden. Sonra bir baktık indiğimiz yer bize çok yabancı! Yabancı yerlerde yolumuzu ararken evimize, bir baktık kendimiz de artık bize yabancı. Yabancılıklar arasında kaybettik yüreğimize giden yolumuzu belki de... Çok üşüdük, çok ağladık yada, omuza dokunan bir el yada koldan hışımla çeken arzu dolu bir sevgili hayaliyle o ardı arkası kesilmeyen soğuk gecelerde.

Kim bilir belki de şımarık bir çocuğuz hayaller dolu, ne aşktan anlarız gerçekten ne de hayattan; konuşur dururuz öyle... Kimbilir...

Dedim ki: Biz, siz, onlar mı, yoksa benler, senler, onlar mı?
Fark sadece bende ve sende,
İnsan bir kere onlar olmaya görsün,
O zaman olmaz donüşü işte, yanar durursun.

Biri dedi ki: Beni benlikten çıkarıp, bizleri yok edip, onlara karışan,
Onlarken biz olmak isteyen, bizken onlar olmaya uğraşan,
Kişiler benden olsada, onlar kalmaya mahkumlar!

nokta...

ugurarcan | 27-Haziran-2008 | 09:29 | HRPD/Facebook

resim: Salih Güler

5 yorum:

  1. Biri sordu: Hasta misin?
    Digeri dedi: Evet..
    Sen: Agir vaka..

    Unlem!!!

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Gizem,
    Yazıyı beğenip beğenmemek sana kalmış ama böylesine hakaret ve alay dolu bir yorum sadece seni küçük düşürür diğer okuyucuların gözünde. Neyse, yine de takip ettiğin için teşekkürler.

    ua

    YanıtlaSil
  3. Gectigin alaya katildim yanlizca!
    Cok guzel devam et, takip edecegim!

    YanıtlaSil
  4. geçtiğim alay? Burda alaya alınmış birşey göremiyorum ben. Aksine çok beğendiğim birçok konuda önemli mesajlar taşıdığını düşündüğüm bir sohbet alıntısı bu o kadar. Senin aklından neler geçiyordu bilmiyorum ama eğer sen alaycı tavırla katılmışsan o sohbete o da senin bileceğin iştir. Teşekkürler.

    Sevgiler
    ua

    YanıtlaSil
  5. çok güzel, çok anlamlı ve zekice bir kurgu.. resimle dörtdörtlük bir kompozisyon.. ironiz..

    YanıtlaSil