18 Nisan 2007

Virginia Tech Katliamı

Virgina Tech Katili Cho Seung-Hui
Bu konuda yazacak çok şey var ama başladım mı konu konuyu açacağından kısa keseceğim.

Geçtiğimiz pazartesi sabahı Virginia eyaletindeki teknik üniversitede kanımızı donduran bir katliam yaşandı. İki gündür inatla Atv haberlerini izliyorum ve konunun nasıl çabuk geçildiğini şok içinde izliyorum. Tabi kendileri pek önemsemiyor belki ama anlamadıkları konu aynı tehlikenin tüm dünyaya yayıldığı. İnternet, bilgisayar oyunlarındaki şiddet ufak beyinleri şiddete inanımlaz bir şekilde eğilimli hale getiriyor. Son yıllarda liselerimizde görülen şiddet olayları ne çabuk unutuldu? Tayyip cumbaba olacak mı olmayacak mı önemli tabi ama bunlar bu kadar mı önemsiz? Burdaki haberlerde günlerdir bu konu hakkında kesintisiz yayın yapılıyor ve hemen birdaha böyle şeyler olmasın diye önlemler konuşuluyor. Örnek olarak silah satışı hakkındaki düzenlemeler geliyor... Unutmayalım ki katil tamamen akıl hastası ve buna rağmen ülke çileden çıkmış durumda, "deli" deyip geçmiyorlar. Bizde ne oluyor? İki gün haber oluyor, iki göstermelik panel yapılıyor, bakan çıkıp "önüne geçeceğiz" diyor sonra hepsi unutuluyor. Ertesi gün yok Hüsnü Şenlendirici kimle berabermiş millet ona bakıyor. Bazı ülkelere hataları yüzünden bok atmak kolay belki ama bir olaya karşı nasıl tepki verildiği ülkelerin gelişmişliği ile çok alakalı...

Bu arada Amerikan kültürünü katıksız almak isteyen, taklit etmeye çalışanlara bu olay çok önemli bir uyarıdır. İki üç kanalın yayınladıkları haberlerden, CNBC-e'de izlenen dizilerden aldığınız bilgilerle bir kültürü bildiğinizi sanmayın. Dünyanın tartışmasız en gelişmiş ülkesi olan bu ülkede bile gençlik çok ciddi sorunlarla karşı karşıya. İnanılmaz olgunluklar sergileseler de gelişen dünya çok ciddi sorunlar doğuruyor onların hayatlarında ve sorgusuz sualsiz, tam anlamadan direk taklit edilmeye çalışıldığında aynı tehlikeler bizim gençliğimize de yansıyacaktır ki bu benim teorim değil, etrafa bakın her köşede bunu görmek mümkün.

Yaşanan trajedi gerçekten bizleri çok üzdü. Kendi RA olduğum dönemde bu kadar vahşi olmasa da bir suç işlenmişti. Bugün hem Virginia Tech hem bizim okulda (bilmiyorum başka nerede oldu) bomba ihbarları yapıldı, binalar boşaltıldı. Şiddet gün geçtikçe tehlikeli hale geliyor. Bunun ülkesi, milliyeti yada ırkı olmaz. Tehlike her yerde. Üzüntümü paylaşmak ve bu önemsemeyen büyük trajedinin hiç ümidim olmasa da bazı zilleri çalmasını diliyorum. Allah o masum çocukların mekanlarını cennet eylesin...

ugurarcan

1 yorum:

  1. Guzel bir yazi...Malatya'daki katliam hakkinda ne dusunuyorsun? Ustelik o katliamda silah kullanilmamis, sadece cok eski yontemler; bogazlari kesilerek kurban edilmisler, katillerin Tanrilari’nin askina, yoluna sanirim...Biliyorum biliyorum, o katiller her zamanki gibi extremist, akil sagliklari yerinde olmayan, 'dis guclerce' kullanilan kisiler. Arastirmalarima gore, Islam’dan onceki gelen tum kitaplarda (bazilarina gore tamamen degismis ) Tanri’nin ‘en’nefret ettigi konular sunlar:
    1. Fits of Anger, Violence: Uncontrolled anger can lead to acts of violence. (Genesis 4:5-8) A violent person cannot be God's friend. (Psalm 11:5; Proverbs 22:24, 25) It is wrong to take revenge or to return evil for the bad things that others might do to us.—Proverbs 24:29; Romans 12:17-21
    2. Fornication: Sex before marriage, adultery, bestiality, incest, and homosexuality are all serious sins against God. (Leviticus 18:6; Romans 1:26, 27; 1 Corinthians 6:9, 10) If a couple are not married but are living together, they should separate or else get legally married.—Hebrews 13:4.
    Kisaca, o korkulan Incil’in, Tevrat’in, Zebur’un icinde yukardakiler ve onlarin paralelinde seyler yazili. Bence, ben, senle ve tu m arkadaslarla ben gec kalmadan helalleseyim; lutfen hakkini helal et, eger ben de digerleri gibi Incil, Tevrat, Zebur kitaplarini tasiyip okudugum icin, ozellikle bir Turkiye ziyareti sirasinda oldurulursem (bu yaz gitmeyi planliyorum). Akrabalarimiz cogunlukla Elazig’dalar. Tabii, oncelikle, cok dindar olan akrabalarim tarafindan oldurulebilirim…
    Yaaa biraz dramatic oldu ama, gercek degil mi? Hakkini helal ettigine dair bir email yazarsan sevinirim . Hoscakal.

    YanıtlaSil