17 Haziran 2011

TARİHÎ FARKINDALIKLAR

Muhteşem Yüzyıl
Bizlere okullarda ve kitaplarda öğretilen bilgilerin gösel olarak karşımıza çıkmasından sonra çeşitli farkındalıklar da yaşar oluyor insan. Muhteşem Yüzyıl için hani film diyoruz, kurgu diyoruz, tarihsel kesin hükmü yoktur diyoruz ama yine de, biraz da olsa bu dizinin benim için benzer bir etkisi oldu. Kurgu ile gerçeği ayırt edebilme yetime olan güvenim de tabii ki tam.

Osmanlı bizim atalarımız, buna ne bir şüphe ne de bir itiraz olabilir. Aksine, yedi cihanda alınan başarılar -her ne kadar geneli savaş başarıları da olsa- bizim her daim gurur kaynağımız olmuştur. Tabi kuru kuru gururlanmak yerine biraz ders almış, takip etmiş olsaydık belki durumlar farklı olurdu diyesim var ama neyse...

Benim bugün takıldığım noktalar ise başka. Bir yanda şeriat ile yönetilen bu devleti bugün İslâmî ve millî görüş sahiplenirken, öte yanda bu devlette zinânın, suçluları hapse atmak varken tek kalemde baş kesmenin, taht pahasına kardeş öldürmenin, padişahın halkına "kul", halkın padişahına -haşa- tanrı veya bir peygamber gibi bakmasının ve o derece korkmasının, ve daha nice İslâm'a aykırı olayların yaşanmış olması çok tezat. Yıllarca bize işlenmiş dogmalardan ve ezberlerden kendimizi kurtarıp baktığımızda bunlardan sayısız örnek görebiliyoruz. Bir de olayın Türklük yani millî boyutu var. Bayılıyorum bu iddialara. Yani bazı insanlar, bu kadar uzun süre yaşamış, bir sürü coğrafya değiştirmiş, farklı kıtalara yayılmış, durmadan göç almış ve göç vermiş, hatta hatta kendi padişahları bile sürekli Slav kökenli hatunlar ve sultanlar alıp onlardan doğmuş bir milletin hâlâ saf bir ırk olabileceğini düşünüyorlar. Pes yani!

Son olarak... Benim dememle büyük bir uyanış olmayacağını biliyorum. Bunları farkedip sindirmek için birinin bir şey demesine gerek niye var onu bile anlamıyorum. Ama, biraz olsun anladığım şey Osmanlı düzenine bakıp bugün neden bu durumda olduğumuz. Neden birilerine kızan illâ "adaleti" cinayette arıyor, neden erkekler kadınların üzerinde bu denli hak iddia edebiliyor, millet neden bu kadar koyun ve yine de hâlinden memnun, ve neden bu millet üretimde ve girişimcilikte hâlâ çok geride, neden biz demokrasi gerçekten nedir anlamıyor ya da tanımını bilsek de icraatta hep eksik kalıyoruz, Osmanlı'ya baktıkça çok daha iyi anlıyorum.

Daha da önemlisi, Osmanlı'ya bakıp günün Türkiye'sini anlarken, gelişen dünyaya bakıp Atatürk'ü daha bir rahmet ve özlemle anıyorum.

Ne diyeyim, Allah akıl fikir versin...

ugurarcan | 1-Haziran-2011 | 1041 Timber Springs

resim: muhteşem yüzyıl facebook sayfası

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder