7 Mayıs 2010

BAYKAL AÇILIMLARI DEVAM EDİYOR... MU?

Deniz Baykal yine sert
Öncelikle berlitmeliyim ki bu adam hakkında ne yazmak ne konuşmak ne görmek ne de duymak istiyorum. Ama bu olay ilgimi çekti. Doğruluğu ispatlanmadan ithamda bulunamayız ama ben sadece kendi düşüncemi paylaşıyorum. Bu arada başlıkta "Baykal açılımı" dediysem de yazımda da belirttiğim gibi görüntülerin doğruluğu kanıtlanmadan hüküm vermek taraftarı değilim. Sadece yazı başlığı olarak Baykal'ın çarşaf açılımına ithaf etmek istedim.

Dün gece çeşitli sebeplerden dolayı çok iyi uyuyamadım ve sürekli uyanıp durdum. Susmak bilmeyen telefonum bu duruma hiç olumlu katkı sağlamamakla beraber ötüşlerinden birinde NTVMSNBC iPhone uygulamasının Deniz Baykal'ın gizli kaseti hakkında bir soruşturma başlatıldığının haberini okudum ve çok şaşırdım. Açıkçası Baykal'ın siyaset hayatının bitebileceği düşüncesiyle belki de gecenin en güzel anını orda yaşadım. Kasetin içeriği hakkında bilgim yoktu; belki bir gizli anlaşma, belki bir hakaret, ama seks kaseti olacağını hiç düşünmedim.

Sabah uyandım, işe geldim ve ilk işim haberi aramak oldu. Tabiki alelacele kaldırılan videoyu bulamadım ama dostlar sağolsun yolladılar bağlantıyı. Tekrarlıyorum, doğruluğu ispatlanmadığı sürece herkes suçsuzdur ilkesine inanırım o yüzden bağlantıyı burada vermiyorum, arayan nasılsa buluyor. Görüntüleri izledim ve hakkında naçizane düşüncelerimi paylaşmadan edemedim.

  1. Açıkçası bu erkek kişi Baykal mıdır değil midir bilemem. İnsanların çok benzerleri oluyor. Zor ihtimal ama yok değil. Bu yüzden madem iş mahkemede, kimseyi itham etmek istemiyorum. Ben gerçek olduğuna inanıyorum ama bu şahsî fikrimden öte birşey değildir. CHP'nin bu şekil celâllenmesinin de bunda etkisi önemlidir tabi.
  2. Yalan olsa bu kadar büyük operasyon başlatılır da (CHP tarafından) video anında yok edilir miydi? Alı Kırca'nın videosu gayet izlendi. Gerçi arayan yine buluyor...
  3. Bu işin altında bence AKP yok. Yayınlayan gazete Vakit ama AKP Baykal'ın en büyük yardımcısı aslında. 9 yıldır bu adamlar başımızdaysa Baykal'ın beceriksizliği ve bencilliği yüzündendir. Bu işin altında CHP veya kovduğu partililer var! Zaten N.B. isimli bayan da CHP milletvekiliymiş. İsmini bulmuştum ama kaybettim, bulunca tekrar yazarım. Kesin hükümden önce o kişinin de kimliğinin teyidi önemli olacaktır.
  4. CHP'nin savuması çok komik. Aralarında konuşma bile geçmediğini savunan CHP sanırım videoyu izlememiş, yani yalancı şahitlik yapıyolar; bu da suç değil midir, pardon? Gizli kamera ses almayan cinsten, eğer el, kol ve ağız hareketlerini izlerseniz bariz koyu bir sohbet mevcuttur. Ayrıca erkek kişi ceketini öyle asmış ki -malesef- muhtemelen olay anı olarak adlandırabileceğimiz bölge kapanmış. Yine de iki insan çıplak (özellikle bayan) olarak görülüyor. Bu yetmez mi? İllâ ateşli seks mi lâzım?

Şimdi ne olacak? İş mahkemede. Onlar en doğru kararı vereceklerdir, ona şüphem yok. Ben bu tür hareketlerin "özel hayat" falan olduğuna inanmıyorum. Sen madem halkın liderliğine soyunuyorsun o zaman bu tür yüz kızartıcı olaylar ortaya çıkarılmalı ki millet herşeyi görsün. Bu RTE'ye olsa acaba Baykal'da bu olayda RTE'yi savunup 'özel hayatına karışmayın' mı derdi? Açıkçası Baykal'dan o kadar tiksiniyorum ki bir yanım 'inşallah doğrudur' diyor. Belki bu şekilde kendi köşesine çekilir artık. Türkiye'nin Baykalsız bir siyasete çok acil ihtiyacı var.

Bu arada internette haberi aramak isterseniz size minik bir tavsiyem var. Kopyacılık o kadar ileri boyuta varmış ki 100 internet sayfasında 3 farklı haber buluyorsunuz. Geri 97'si birbirinden çalmış. Habercilik de artık kalmamış o yüzden siz büyük gazete sayfalarından pek şaşmayın derim.

Son söz... Ey sözde liderler! Milletin liderliğine soyunmaya çalışırken dikkat edin başkalarına soyunurken yakalanmayın, mecliste iktidarı yakalayamadık diye otel odalarında iktidar aramayın, açılımlar güzeldir ama siyasette kalmalı, çünkü her kim belden aşağı siyaset yaparsa sonu hep hüsran olacaktır.

Güncelleme (9-Mayıs-2010): Bugün çıkan habere göre Zülfü Livaneli de benim düşündüğüm gibi bunun bir AKP oyunu değil de içerden yapılan bir "yeter artık!" isyanı olduğunu söylemiş. Zülfü Livaneli'yi sevmem ama sanırım burda aynı fikirdeyiz.

ugurarcan | 7-Mayıs-2010 | KCo.

resim: ntvmsnbc.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder