19 Eylül 2009

BENZERLİK Mİ YOKSA PARANOYA MI?

Bu aralar iyice kariyer değişimi, yok efendim sosyal medya, sosyal medya pazarlaması derken yıllardır hobiden öteye geçmeyen markalaşmaya olan ilgim daha bir depreşti, tabiri caizse. Milliyetçilik demeyelim ama ülke markamızın olduğu yere olan derin içerleyişim de bu ara pek bir yoğun gösteriyor kendini. Yıllardır savunduğum konular olan üretkenlikten öte tüketici karakterimiz, ana lisanımıza sahip çıkmayışımız falan bence bu bir türlü istediğimiz ya da hak ettiğimiz marka değerine ulaşamamızın önemli sebepleri bence. Hoş, Türkiye'de yapılan taklit işlere baktığımda 'gerçekten de hak ediyor muyuz' diye sormadan da edemiyorum kendime. Sanırım ülkenin değeri ediyor da biz millet olarak sanırım köstek oluyoruz. Bu dediklerime yoğun çabalarla başarılar kazanmış az sayıdaki öncü insanları katmıyorum tabiki.

Ben profosyonel marka uzmanı değilim ama bu yoğun ilgi duyduğum ve sevdiğim bir konu. Açıkçası da doğal bir yeteneğim olduğunu düşünüyorum hatta. Yine de bu konuda bilirkişi olduğumu iddia etmem. Ben sadece düşündüklerimi söylemekle yükümlüyüm.

Bugün reklamlarda bizim Evyap firmasının bir markası olan ARKO tıraş ürünlerini izlerken bir ürünün dizaynının bir diğer erkek bakım ürünleri satan AXE firmasının ürünlerine olan benzerliğini farkettim. Aynı kulvarda, aynı pazara ve kitleye ürün yapan bu firmaların ürünlerinin bu denli benzerliği bir "esinlenme" mi yok benim şahsi paranoyam mı bilemedim. Yorum sizlerin...

ugurarcan | 18-Eylül-2009 | HJ308


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder