7 Mart 2007

Ben, Uğur Arcan… (Turk-Life'a verdiğim yazı)

Uğur Arcan Ben, Uğur Arcan…

Tanışma zamanı... Çoçukluğumu anlatacak değilim tabi bu yüzden korkmanıza gerek yok. Velhasıl bu adam nasıl biridir, neler yazar, ne kadardır yazar ve konularını nasıl seçer gibi düşünceler oluşabileceğinden ve yazılarımla takip edileceğim için edebi yanımdan bahsetmek sanırım daha akılcı olacaktır.

Çocukluğumdan beri en sevdiğim egzersiz sanırım konuşmak oldu. Herkesle konuşur, boyumdan büyük laflar etmeye bayılırdım. Zaman ileriedik ve dilimde yanıklar çoğaldıkça herşeyi herkesle konuşamayacağımın farkında daha iyi vardım. Bu arada ufak çapta aşk denemelerim oldu ve pek de tatlı değildiler doğrusu. Ortaokul zamanlarımda (evet o zamanlar ortaokul vardı ve kendimi sırf bu yüzden bazen yaşlı hissediyorum) edebiyat derslerinde komposizyon yazdığımız derslerden inanılmaz zevk almaya başlamıştım. İlk yazım, sırta takılan ve uçmamızı sağlayan bir minik roketle ilgilydi. Öğretmenden gelen pekiyi ve huzurunda okunan sınıftan yükselen alkışlar da cabasıydı. O yazıdan sonra artık konuşamayıp içime attığım herşeyi yazabileceğimi farkettim, tabi olan olayların yanında süslemeler de kaçınılmazdı. Deneme ve şiirlerin başlaması o döneme denk gelir. Zaman içerisinde aşk denemeleri yerini aşk girdaplarına bırakacak, kendimi iyice adadığım edebiyat ve okunan sayısızca şiir ve kitap beni duygu denilen dipsiz kuyunun en olmaz derinliklerine götürecek, hayal ve ruh dünyamı müthiş bir biçimde genişletecekti. Sanırım çok düşünen, inceleyen ve duygusal biri olarak çoğu zaman yazarak rahatladıysam da her zaman neşeli yazılar yazdığımı söyleyemeceğim. Özellikle aşkı yazarken en iyi bildiğim malzemeleri yani acıyı, tutkuyu ve özlemi katarak yazmak zaman içinde benim tarzım oldu. Aşk yazmadığım günlerde de politika yada güncel konularda da genelde hep duygu-mantık kavgası yazılarımda sık görülen temalardan oldular...

Bugüne kadar ne şiirlerimde ne de denemelerimde beğenilme kaygısı yaşamadım. Bana göre bu tür yazıları beğenmek ya yazılanı anlamaktan yada en önemlisi insanın yazılanda kendinden birşeryler bulmasından geçer. Gelen geri bildirimden anladığım kadarıyla pek çok kişiyle pek çok duyguyu paylaştım bugüne kadar. Bunun yanı sıra bazen de yazılarımı ve bu vesileyle de duygularımı değil paylaşmak, anlatmakta bile zorluk yaşadım. İlerde hedeflerinden biri olan kitap projesinden önce böyle bir proje hem benim olgunlaşmam hem de artık yavaştan yazılarımın hali hazırdaki dar çevrenin de ötesine geçmesi açısından iyi olacağını düşündüm. Elimden geldiğince yazılarımı burada sizlerle paylaşmak ve bu şekilde büyümek istiyorum. Öğrenmek istiyorum daha kaç tane var benden aranızda... Yazın bana, mutlaka yazın... Katılsanızda, katılmasanızda, iki kelime bile olsa yazın... Birlikte paylaşalım hayatı, çünkü bu hayat bütünüyle güzel. Yaşamak, bir şiir tadında yaşamak var hayatı..

Sevin, sevin, asla vazgeçmeyin...

ua | 2:10am | 30-Ocak-2007 | LOP - Minneapolis, MN

6 yorum:

  1. sevgili ugur
    yazilarinin hepsini okudum belki 3 satimi aldi ama cok guzel bir 3 saatti diyebilirim.edebiyatin korkunc kuvvetli ve gorus seviyende cok ileri..kitap yazmalisin..cok cesit mevzularda bilgilisin.yalniz en buyuk hatan cok hassas olmandir onu degistirmege calis..cunku zarari vardir faydasi yoktur...yuksel

    YanıtlaSil
  2. askimi soruyorsun ask kalbin gidasidir o olmadimi hayalet gibi yasar hayatin tadini alamazsin...birde gecmisi unutmak cok yararlidir..hayat devam ediyor biliyorsun olenle olunmez..
    gecmise mazi derler.evet gecmis bizim icin bir ogrenimdir..muhim olan ise simdiden sonrasi ne yapabilirimdir..hayat senin iyi degerlendir ve uzulme degmez.yuksel

    YanıtlaSil
  3. senin goruslerini cok takdir ettim ve ayni fikirdeyim.bizim memleketin sorunu zihniyettir..senin gibileri cok azdir.tahminim burada okuyorsun degerli bir insan olacaga benziyorsun.insallah burada kalirsin cunku degerini ancak burasi takdir eder.kusurada bakma bukadar hassasligini iyi bulmuyorum yazik oluyor.yuksel

    YanıtlaSil
  4. seni arabada gorunce cok guldum iki oglum aklima geldi .dedim deli cocuk ayni ogullarim gibi..benimkiler 73 ve 69 dogumlular..onlarinda baslarindan kendi caplarinda hikayeler gecti turk hanimlarini bosadilar amerika yaramadi onlara ama mazi oldu simdi tekrar busefer amerikali ile evlendiler iki torunum daha oldu ve cok mutlular...yuksel

    YanıtlaSil
  5. hayatta yasamak vede nefes almak en guzel seydir..
    sukur tanrima..ondan otesi bos hayatta muavfakta olmak istiyorsan kusura bakma artik kendine ben benim icin demesini ogretmen lazim.
    cunku sana senden baska kimse birsey yapamaz guc senin elinde istedigini yapmaya serbestsin..
    bende cok seyler yapmistim ama hep zararla oturdum..
    yardimlarinda mesafeli ol.kafani kullan ve kendini kullandirma..
    kusura bakma tecrube konusuyor..
    gerci sende yasadin ama daha guclu olmaya calis iradenin gucu gibi nasil insan irade gucu ile sigarayi birakir?
    buda aynisi azmin elinden hicbirsey kurtulamaz ve maazerette kabul edilmez..
    istemiyorsan hayat senin saygim buyuktur ama sakin yapamam deme bana illet olurum ve sakin hicbir gucun seni kontrol etmesine musade etme.
    cunku hic birsey senden guclu degildir sen istemedikten sonra kimse seni zorliyamaz...
    ve ayricada hicbirseyide dert etme cunku fena halde sihhatine zararlidir.
    zaten butun problemler fazla dusuncelerden ve hassasiyetten dogmazmi?..
    muzik dinle ve mutlu ol hayatinida gidisine birak.bir sey olacaksa ayagina gelir..
    olmiyacaksa yirtinsan olmaz..
    onun icin dusunmek ve hatirlamanin kime ne yarari olmusturki?bos gec.
    evet hepimizin bir mazisi vardir..
    e ne yapalim simdi? olmadi diye agliyalimmi?
    dedimya hayat devam ediyor oluruna birak yazilar yaz derslerine bak eglenmene bak massallah daha cok gencsin simdi eglenmiyeceksinde ne zaman egleneceksinki?
    ama oturup hala mazi mazi dersen isimiz zor...
    then you realy do have big problems just remember that okay?
    cunku mazi gelecegi engeller..
    ben belki senin kadar okumus degilim ama hayati cekirdekten ogrenmisimdir.musaede ette biraz bileyim
    bende oksuz buyumus beyoglu sokaklarini cignemisim okadarda fakirlik cektigimiz halde bugun hala ayakta ve namuslu isem beynimin gucudur beni kurtaran kafami kullanip diger kizlar gibi kapanlara dusmememdir..
    yoksa coktan gitmistim guzel kizlarin cogunu bilirsin nasil kotu yollara dusmusturler..
    hayat cok zordur yalniz turkiyede degil butun dunyada..
    sen yalniz fazla hassas olma yeter birazda bencil ol..seni anliyorum.
    gelecegini dusun..charity starts at home...
    bunu unutma...evvela allah bana sonra sana degilmi?
    evet bende cok yardim etmeyi severim fedakarimdir maddiyattan nefret ederim..
    ama lokmayi evladimin agzindan alip baskasina yediremem haksizlik olur.. hakisizliga gelemem hakda yiyemem...
    sana iyi gunler ve iyi calismalar dilerim...
    yuksel

    YanıtlaSil
  6. bu blogu tesaduf eseri gordum birkac gun once..acikacasi issiz adamla ilgili son yaziniz cok ilgimi cekti cunku baska bi forumda o konuda bende yazmistim. onun disinda atlayarak en son bunu okudum..
    yazmak...duygularin en guzel ozgur ifade bicimi..konusmaktan,anlatmaktan ote daha derine inerek her yazilan harfle duygularin yasananlarin islenmesi sanki...kitap yazmaktan bahsetmissiniz umarim olur..ben bu kisacik hayatimda yasadigim bircok seyi birlestirdim gecen yaz yaklasik bi yilimi aldi. su anda birkac arkadasa okutturup yorum aliyorum...
    ben kapitalist guclere kurban giden bir ulkenin, savasin cocuguydum ve hayat oyle gelip gectiki umulmadik seyler yasatti..hersey bir sebep..belkide bir sebepti yasananlari kagitlara dokmeye..
    kanimca, yasanan herseyin bir nedeni var bu hayatta..nedeniniz ne olursa olsun bu okuduklarinizdan hayati seven bir insani goruyorum...bu sevgiyi hic kaybetmemeniz dilegiyle..
    yazilarinizin devamini bekliyorum..
    Norah Derya Selim

    YanıtlaSil