25 Ocak 2010

SANSÜRE KARŞI TAKSİM'DEN SANAL YÜRÜYÜŞ!


Sansürün zararlarını yıllar boyu gördük. Bu ülkenin liderlerinin(!) öğrenemediği bir şey varsa bu da sansürün asla çözüm olamayacağıdır. Teknolojinin gelişmesinin sosyal düzen ve gücü üzerindeki etkileri de, ki bu en çok haberleşme ve örgütleşmede görülüyor, zamanla evrim geçirip daha yaratıcı hâle geliyor. Lâfı çok uzatmadan, Bobiler.com'daki arkadaşlar sağolsun sansüre karşı Taksim'den başlayıp Anakara'ya kadar sürecek olan sanal bir protesto yürüyüşü başlatmışlar. Herkes oturduğu yerden ki bu dünyanın neresinde olursa olsun, bu protestoya katılabilir. Belki bu eşi görülmemiş (ya da benim görmediğim) girişim başarılı olur belki olmaz. Hatta yürüyüşün nasıl olduğunun önemi de yok, bu kafalarla yönetildiğimiz sürece (sadece AKP değil, hepsi böyle) bir şey olmaz bence ama girişim güzel ve öyle günlere çok az kaldı ki bu girişimler çok önemli etkiler yaratacak.

Ben katıldım. Lâzım olan tek şey Google hesabı. Minik minik yürümeye başladık. O kadar da güzel organize olunmuş ki birbirini teşvik bile mümkün. Yani illâ sizin kendinizi yürütmenize gerek yok, başkalarını da yürütebilirken arkada kalanları da siz yürüterek grubun bozulmamasına katkıta bulunabiliyor. İnteraktif harita aşağıda. Eylemin tam sayfasına da http://taksim.bobiler.org uzantısından ulaşabilirsiniz. Çok beğendim bu işi. Artık yok yurtdışındaydım, yok dayak yemek istemiyorum, yok evin suları kesik gibi bahanelerle eylemsizlik tarihe karışacak. En çok da bunu sevdim!!


Büyük haritada görmek için tıklayın.

ugurarcan | 25-Ocak-2010 | KCo.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder